Monday, February 28, 2011

[Siri 01] Bagaimana menyediakan susun atur meja makan @ santapan raja sehari?

Assalamualaikum WBT & Salam Senyuman


Menyediakan susun atur dekorasi untuk Majlis Perkahwinan merupakan hari paling memenatkan dan banyak yang harus difikirkan korang. Dekorasi kawasan perkahwinan adalah tugas yang cukup mencabar kerana begitu banyak aspek yang harus diingat saat upacara pernikahan khususnya dekorasi keseluruhan. Dekorasi utama memainkan peranan penting dalam visual keseluruhan dekorasi pernikahan. Centerpieces pernikahan harus dihiasi sedemikian rupa sehingga membuat tamu korang jelas  melihat kedua mempelai.

Hiasan untuk Dekorasi Perkahwinan Utama

Pada dasarnya dekorasi utama secara langsung berkaitan dengan dekorasi meja yang akan meningkatkan keindahan dan pesona upacara perkahwinan. Bahan yang boleh korang gunakan untuk dekorasi pernikahan meliputi lilin, pita, bunga, kerikil dan bahan dekoratif lain. Bagaimana korang boleh meletakkan imaginasi korang dalam tema dekorasi untuk pernikahan  meliputi:

* Bunga segar * 
areWedding Decorationavailable mengikut musim. Bunga dapat digabungkan dalam bentuk bouquet.
Kalau Majlis korang berkonsepkan pernikahan dekorasi pesta makan malam, lilin bersama bunga mengembang boleh digunakan dengan kombinasi warna yang indah. 

* Centerpieces Dekorasi *
Harus disimpan dalam setiap meja upacara perkahwinan seperti meja tetamu, meja kuih dan meja resepsi pernikahan juga. Bunga tiruan dengan kombinasi pita dan kerikil boleh dilakukan dengan menggunakan kemahiran dekorasi kreatif. Satu hal yang harus ingat bahawa Centerpieces berbeza harus disimpan di tempat yang berbeza untuk mengelakkan Monotones.
Lain-lain yang boleh dimakan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran boleh digunakan dengan cara yang lebih menarik untukmenarik pandangan yang meriah dalam upacara perkahwinan. Jenis Centerpieces terlihat lebih berbeza di Majlis makan malam untuk perkahwinan.

 * Lilin * (boleh ditempatkan dengan menggunakan pemegang quality)  Lilin akan memberi sudut pandang yang lebih romantik untukseluruh ruang. Cara lain berasaskan dekorasi menggunakan bulu burung, ikan kecil dan mangkuk bulat merupakan trend dalam dekorasi Majlis Pernikahan.                          Berharap idea ini akan membersihkan fikiran anda untuk memberikan pandangan yang bagus untuk upacara perkahwinan anda. Keluarkan idea-idea korang yang cun itu dan membuatlah Majlis korang nanti yang paling menarik dan berkesan bagi korang dan tetamu korang. 


No comments:

Post a Comment